IEC Summercamp

Fredag morgen den 28. juli satte Jazz, Ex-it og jeg kursen mod Sorø hvor vi skulle hente Emmy og Hazyland drengene.

5 hunde, 2 personer, bagage til en uge og 1 bil…. pakkeriet gik faktisk overraskende nemt og kursen blev sat mod første stop: Dalum Dyrehandel. Jeg skulle shoppe lidt ekstra gode godbidder til turen og så røg der en enkel bold med i købet. For andre -ingen navne nævnt, blev det lidt dyrere da der røg mere end godbidder og legetøj i kurven 😉

1

2. stop var Jellingestenen. Vi fandt det nemt, fik hundene ud af bilen, vejret var perfekt, men vi nåede ikke at gå langt før det første tordenskrald kommer og sluserne åbnede sig i skybrudslignende tilstand. Gosh hvor kom vi hurtigt tilbage til bilen -meget våde!

3

Sidst på eftermiddagen ankom vi til Indog hallen hvor vi mødte Miriam og begyndte at gøre klar til weekendens konkurrence. Hallen har alt og der er helt perfekt til sådan et arrangement.  Nogle af deltagerne fra udlandet og undervisere til de efterfølgende kurser begyndte at ankomme. Hallen blev gjort færdig og efter sen fælles aftensmad på McD tjekkede vi ind på motellet, hvor hundene hurtigt faldt til 🙂

Lørdag morgen, lufte hunde og afsted til hallen for at gøre det allersidste klar. Færdighedsprøverne startede allerede 8.30

Efter præmieoverrækkelsen var HTM 3 første klasse, og jeg skulle på med Jazz. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, Jazz var mega sej! Rimelig freshhhh, men super god. Det var kun hendes ´on your back´ hun ikke rigtig tog eller var hun bare på, perfekt indtagelse af positioner.

1

Da jeg havde været i ringen med Jazz, satte jeg mig for at ordne det praktiske i forbindelse med konkurencen, men jeg heppede på Jazz´ bror Hero, der stillede op i FS 3. En stor international klasse til konkurrencen 🙂

Derefter blev det Ex-it´s tur til at have debut i freestyle klasse 1. Awwww hun var så sød, glad OG støjende!!

Bagefter heppede vi alt hvad vi kunne på lille Golbert, der skulle op i HTM klasse 2 🙂 Han var mega sej!

2

Jeg dømte nogle af de sidste klasser, det blev en lang dag da vi endelig var klar til præmieoverrækkelse, men hvilken præmieoverrækkelse 🙂

4

Jazz endte med at vinde HTM klasse 3 ❤

3

I en international freestyle klasse 1, stod Jules O´Dwyer øverst på skamlen, som nr. 2 var Shaun fra Japan, på 3 pladsen stod en dansker, nemlig Gitte, som nr. 4 en hollænder og på 5. pladsen med et bestået program og første Q point – Ex-it 🙂

-og så skal jeg lige prale af afkommet. Gollum stod som nr. 1 foran Belgien i HTM klasse 2. dyyyyygtig lille mand. I FS 3, placerede bror Hero sig som nr. 3 i et mega stærkt felt. Vundet af Lucka fra Tjekkiet og Gritje fra Holland.

Søndag den 30. juli skulle det hele gentages, dog startede vi morgenen ovre hos bror Golbert så ham og Ex-it kunne krudte lidt af og få afløb for deres morgenfriskhed 😉

1

Igen startede vi med færdighedsprøverne og præmieoverrækkelse til disse. Derefter var første klasse freestyle 3, som jeg skulle dømme denne dag. En stor klasse med masser af udenlandske og danske deltagere. Det var en sjov og spændende klasse at dømme.

Vinderen blev lige som dagen før, Lucka, 2. pladsen gik til Holland og nr. 3 blev igen Emmy og Hero.

2

Inden frokostpausen ankom tv, de ville gerne høre lidt om konkurrencen og filme Lucka. det kom der dette indslag ud af

https://www.tvmidtvest.dk/nyheder/30-07-2017/1930/internationale-hundetricks-i-viborg?autoplay=1#player

Efter frokost skulle Ex-it også i dag op i freestyle klasse 1, og igen må jeg sige hun var såååå sød og glad. Vi endte som nr. 6 i klassen og igen havde vi bestået.

Jazz klasse, HTM 3 var dagens sidste officielle klasse. Rent faktisk kan jeg bare kopiere det jeg skrev fra lørdagens konkurrence. Jazz var igen top sej, tog ikke sin on your back men gjorde ellers alt andet til UG. Vi endte med at vinden klassen.

6

Vi fik ryddet op efter weekendens konkurrence og gjort klar til den følgende uges kurser, så vi blev i Viborg.

Mandag morgen når man hører sine bedste venner ude foran vinduet 🙂

Jeg var tilmeldt kurset med Jules, jeg har været på kursus hos hende før og jeg har været nede at træne hos hende flere gange og jeg ved at hun er knald-hamrende dygtig.

1

Jules lægger ikke fingre i mellem og man kan regne med at hun siger sandheden, det er også det jeg godt kan lide og det er det der får en til at reflektere over tingene og ikke mindst det man lære noget af -uanset om man så er enig eller ej, men man bliver hevet ud af sin egen lille fantasi-bobbel-virklighed.

3

Det blev et meget følelsesladet kursus for mig, men i mine efter-reflektioner og lange snakke med Emmy har det givet mig en meget større tro på Ex-it.

Der blev også tid til at arbejde lidt med Jazz under kurset. Det var super hyggeligt at være på kursus og det var hyggeligt at få snakket med en masse.

1

Tirsdag var jeg tilmeldt kursus hos Polina, det var jeg meget spændt på. Jeg havde hørt meget forskellige meninger, så jeg var lidt skeptisk. Heldigvis blev jeg positivt overrasket.

2

Vi startede alle med at vise vores programmer, som hun filmede til senere brug. Man må sige at hun ser og bider mærke i alle de små detaljer og ved de problemer folk havde, kom hun med forslag de skulle prøve og det virkede.

5

Vi havde alle individuel tid med Polina og der var et stort set næsten ved alle et råd jeg kunne tage med mig.

6

Der var tid til masser af hygge og snak igennem dagen.

Onsdag og sidste dag i Viborg. Jeg havde booket en enetime med Jules. På kurset om mandagen var vi startet på øvelsen med at gå på 3 ben og den arbejdede jeg videre med, med Ex-it.

1

Emmy og Hero arbejde med deres program og vedligeholdelsen af dette frem mod NM

2

Gollum og Ex-it´s bror Bambus var også tilmeldt en enetime. Mega hyggeligt at se dem igen 🙂

3

Det kræver stor koncentration

4

og der er mange der følger interesseret med 😉 Jeg blev ovre og fulgte med i de forskellige enetimer resten af dagen, så jeg nåede ikke at være observatør ved nogle af de andre kurser.

5

Der skulle selvfølgelig også tages familiebilleder. Her Bambus og mor Jazz.

6

3 søskende. Gollum, Ex-it og Bambus

En hård men helt fantastisk uge i IEC. Jeg vender gladeligt tilbage næste år 🙂

Dette indlæg blev udgivet i HTM, hunde, Stævner 2017, Video. Bogmærk permalinket.

2 svar til IEC Summercamp

  1. Hahaha se Golbert på det sidste billede. Han skærer ansigter 😂😂😂
    Tak for kampen og for en fed uge.
    Det var Golbert, der brugte penge i Dalum. Han så er halsbånd, som han bare måtte eje 😂😂😂

Skriv et svar

